Tisdag

Ojojoj vad våra lektioner känns givande!

Först hade jag Matte, det är åtminstone behövligt men jag har gått här i flera veckor och först nu får jag reda på att jag minsann kan jobba med vad jag vill och sedan be om att få ta prov i det.

Svenskan då? Ja, jag satt och försökte hitta svaret på den sista frågan i en text. Hittade den. Sedan när det var 30 min kvar av lektionen så kommer läraren in och ska ha genomgång om frågorna. Den lektionen är från 10:00 till 11:30.

Sedan lunchen.. fyfan. Majs soppa???!! En vattnig "maträtt" med inslag av äckliga bönor och självklart morötter. Dessa jävla morötter!! Men som tur var fanns det torr osockrad pannkaka och sylt med diverse E medel i.

Och nu hade jag nyss Engelska. Jag översatte en text. Jag har ingen aning om jag skulle göra det eller inte eftersom hon sa, jobba på! och sedan gick. Givande, så otrooligt givande!

Ålsta behöver fler lärare, det är en sak som är säker. Lite humor hittade jag i Matteboken iallafall, det tyckte jag var roligt.


Kommentarer
Postat av: ida

har du tagit med dig locktången till frän-sta?

2009-11-10 @ 20:47:20
Postat av: Mille

Så givande, så intressant.

2009-11-10 @ 22:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0