Prototypen

Jag står fast vid att jag är en prototyp. En testmodell. Inte färdig utgåva, ett utkast som sedan arkiveras och glöms eftersom det längre inte är värt att jobba på. Efter regn kommer alltid sol sjunger Lasse Lindh i mina öron, söte Lasse som sjunger för mig när jag vill. Det är synd att han har fel, jag har inte sett starkt, ihållande solsken på ett bra tag nu. Endast glimtar av solsken som speglas i mina ögon och värmer min frusna kropp. Det är synd att det alltid åskar och spöregnar efter det. Om en solglimt värmer mig i 5 minuter så är det ihållande regn i 10 dagar efteråt. Eftersom att det aldrig ska få vara bra. Den ettrande besten som keffar en i nacken när solen börjar skina tycks aldrig vilja försvinna. Jag gillar honom inte.

Kommentarer
Postat av: Snövit

Alltså varför är det så? Varför pissar allt så jävla mycket på oss? Vad har man gjort, för att Gud ska straffa en så mycket ?!?!

2010-08-25 @ 02:05:32
URL: http://negativecreep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0