Väntar på att matklockan skall slå

Jag har så sjukt tråkigt! Trött som en jude är jag också. Sitter på projektet och får ingenting gjort som vanligt. Det känns som att det inte är någon mening att göra en massa uppgifter när jag förmodligen ändå kommer att få IG på kursen. Jag ska höra med de andra imorgon om jag kan avsluta kursen och sedan börja den, eller om jag kan avsluta och ta en ny kurs. Då kan jag ju gå tillbaka till Svenskan efter det i stället känns det som.

Adam ligger hemma och är sjuk, idioten sov med fönstret öppen. Jag ska egentligen inte säga någonting eftersom jag sov med balkongdörren öppen. Jag är i alla fall inte sjuk! 

Jag ska skriva en uppgift om kärlek. Bland det tråkigaste ämnet som finns just nu. Kärlek är kuk, kuk är omtanke och omtanke är kärlek. Så! Nu är jag klar med den uppgiften ungefär, eller kanske inte. 

Hungrig är jag också, vill att klockan ska bli lunch. Kanske 11 halv 12 så att jag kan gå hem till Mamma och länsa kylen på julmatsrester så som kräftstjärtar, majonäs och julskinka. Den eviga julskinkan som aldrig tycks ta slut. Men när dagen kommer så gråter man lite inombords ty man saknar den salta smaken av gris.

Jag kanske ska skriva om "Kärlek till mat" trots att det låter som en uppgift för Johanna. Jag har nog aldrig sett en så smal människa äta så gott som hon gör och ändå behålla formen. Ja, Malle och Christian kanske. Dessa finurliga varelser som jag saknar. Alla utom Christian då, han träffade jag nyss.

Kommentarer
Postat av: Nune

Kärleken till mat är den enda sanna kärleken.

2010-12-28 @ 11:55:56
URL: http://negativecreep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0