Tärda drömmar

Drömmen:

Jag satt med Erik och alla i hans bil. Vi gick ur bilen vid Sörbergeskolan, sedan sprang alla till bilen igen och jag fick inte plats i bilen. Så jag blev lite less och tänkte att jag skulle gå hem till Mamma på Lejonvägen. Jag började gå och Erik vinkade till mig och sa typ att han skulle hämta mig där sedan. Jag gick på vägen och Erik var tvungen att gasa och köra jättefort för att komma fram till mig fastän jag bara sprang. Han kollade på mig och såg menande ut, typ som att han tyckte synd om mig för att jag var tvungen att gå men att han lovade att hämta upp mig sedan. Jag var rädd för att han skulle bli sur eftersom jag hade stuckit iväg utan att säga något. Så jag försökte se glad och oskyldig ut. 

Han körde iväg och jag sprang vidare. Men när jag sprang genom tunneln så skulle jag av någon anledning hoppa och så hoppade jag ashögt och hamnade uppe i en tall nästan. Jag var livrädd och höll i mig i den, men den snurrade runt och jag tänkte att jag skulle släppa när jag var som närmast marken.

Sedan var jag hemma hos Pappa av någon anledning och väntade på att Erik skulle hämta mig. Det var stökigt och jag tänkte att jag skulle städa undan lite innan Pappa kom hem, men det gick inte. Jag visste inte vart jag skulle börja och det var askonstigt.

_______________
Uppvaknandet: Jag vaknade upp och var ganska glad för jag tänkte typ att "Ja, han var ju i alla fall snäll mot mig i drömmen". Har vant mig vid alla drömmar nu, men det är fortfarande sjukt jobbigt när jag vaknar upp och tror att han snart ska hämta upp mig i sin vita volvo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0