Ålsta

8 pers ska tydligen dela på en dusch hade skolan tänkt. Det ska inte bli roligt att springa upp för trappan halvnaken varenda gång man ska duscha. Dumheter säger jag bara. Det är jobbigt att städa så jag ska låta mitt rum se ut som det gör nu ett tag tills jag samlat krafter att städa upp. Det ligger en matta på madrassen på golvet. Jag kan bara anta att det är Johanna som försökt värma sig. Det är sinnessjukt kallt om natten här inne i mitt lilla Fränstarum. Det ligger även gardiner på golvet, en osäker värmekälla.

Jag har inte orkat gjort mycket idag, nästan sovit hela dagen. Jag har ett vagt minne om att Johanna försökte väcka mig ur min dvala och sagt att hon ska fara hem. Jag borde gjort så mycket idag, som att tvätta, duscha och städa upp i vardagsrummet som varit min sovplats de två senaste dagarna av oförklarliga anledningar. Jag vet ej om jag orkar gå på skolan imorgon, Susanna är försvunnen och jag pallar inte gå till varken frukost eller lektioner utan henne imorgon.

Det känns nämligen som att alla stirrar, väntar på att jag ska göra något fel som de kan sitta och samtala om. Ålsta är verkligen som Big Brother huset. Alla ska försöka komma en inpå livet och det är jobbigt när man inte ens kommer in sig själv på livet. Jag är less på alla "Jaghartråkigtprojekt" och på Miss Lagom. Och Herr Lagom såklart. Som sitter hemma och har myskväll och blir arg så fort man skriver något snett. Hej, jag heter Kenna och jag har gjort bort mig, ska det stå i min panna. För då förstår i alla fall människor att man själv vet att man gjort bort sig.

Nu känns allt jag skriver som en massa dravvel bara. Jag borde äta men vägen till köket är lång och pastan ska koka allt för lång tid för att jag ska orka vänta på den. Jag tar nog min Fanta exotiska frukter, lägger mig ner och kollar på Fear and Loathing igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0