Falskt

Det finns knappast något spännande jag kan berätta som tillför samhället något speciellt. Jag kan bara berätta om att jag har ännu ett delprov att göra idag och att jag kom hit 10 istället för 9. Drömde sjuka drömmar, något om att jag och Pappa nästan var dödliga fiender och att jag hängde på Idas rygg och hon lekte häst.

Vi var tvugna att bo under vattnet för att någon hade sparkat ut oss från landet. Vi lyckades klättra tillbaka på land, det var lysande block vi var tvugna att klättra på. Sedan gömde vi oss i en liten stuga för att det fanns dinousaurier där. Jag sprang in och skrek shotgun men alla sängar och soffor var upptagna av par som myste tillsammans och älskade varandra.

Äckliga par som bara såg varandra och inget annat. Par som trodde att det skulle hålla förevigt och levde i falsk lycka. Så som man gör när man är 14 år och har fått sin allra första riktiga pojkvän. Hela världen är så underbar och vart man än vänder sig ser man regnbågar och solsken. Det är synd att säga att det förr eller senare går åt helvete för alla såna par så jag klagade inte. Lät dem bara vara för sig själva, då jag vet hur falsk lycka ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0