Ack så jag försmäktar mina orosmoln

Jordfräsfittor skall icke benådas. Inskymslad i sitt lilla hörn, där sitter nu min örn. Jag säger flyg men parveln tycks ej ty. Endamål skall jag lovsjunga eder, orosmoln hänger högt uppöver. Mumme dansar snabbt i klövern, han skriker: - "FÖR BÖVELN!... vart är nu min pipa?" Jag ler mot denne Mumme ty han är min vän i natten. Omständigheterna berättigar detta skriveri, ty jag lever i euofori.



Morgonens poesi jag giver er mina duvungar som lever i leran. Ler åt er och klappar er på huvudet. Sådan tur jag har som fann så goda vänner. Ni skall ej leva i misär då jag blir rik, ty jag skall gifta mig med ett lik. NEJ! Ludenheten kommer att ta över, det är Robin Hood jag vill ha! Omständigheterna berättigar detta, det vet ni. Ni såg det i mina ögon dagen vi möttes. Ack så jag försmäktar dessa imbiciller. Jag älskar er mina undersåtar, i det djupaste mörker och ljusaste stunder. Jag bryr mig inte ens om ni råkar göra en blunder.



Åh, svara! Svara på mina lovord. Jag lyfter er trots min instabilitet, men ingen vet det jag vet. En hemlighet. Livlusten bejakas i denna fasta tillsyn av oändlig karosseri. Skänk mig glädje, skänk mig nöje. Lev som ni lär annars blir ni sär.. skrivning. Det skall icke få hända! Jag ropar ut, ur min stora trut. Fåglarna kvisstrar och ångesten dör ut, jag skall lägga mig som en kut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0