Liten lista

Saker som är otroligt frätande på mitt självförtroende.

1. Människor som går runt och klagar på att de är feta även då de är betydligt smalare än mig. Det får mig att känna mig fetare än vad jag är och jag hatar ofta min kropp extra mycket efteråt.

2. Människor som klagar på att man är hemma när de "jobbar och sliter."

3. Karlar i allmänhet.

4. Dagar då man känner sig sjukt ful och äcklig.

5. Helkroppsbilder på mig själv, helst brevid någon annan. (Jag har tagit en okej helkroppsbild och den ligger på bloggen.)


Saker som gör att jag får bättre självförtroende.


1. När någon utav mina vänner säger att jag är fin när jag försökt fixa till mig.

2. Kissies blogg.

3. När Mille berättade att hon hade tänkt "Shit vilket fint ansikte hon har" då vi nyss hade träffats. Det värmer fortfarande trots att hon trodde att jag var en bitchig fjortis från början.

Saker som jag måste bli bättre på.

1. Att alltid svara i telefonen när folk ringer även fast jag mår piss.

2. Sluta lova en jävla massa saker, jag klarar sällan av små löften har jag märkt och jag är förbannad på mig själv för det. Jag fattar inte att "vissa" fortfarande orkar med mig. Eller ja, jag HOPPAS att "vissa" orkar med mig om jag verkligen försöker bättra mig. Jag vågar heller inte ringa till "vissa" och be om ursäkt eftersom jag är livrädd för konflikter när det gäller sådana man älskar.

3. Att sluta köpa så jävla mycket skit.

4. Ta tag i mitt liv och göra något av det. Imorgon blir det cv utdelning med Johanna, det ser jag som ett framsteg i denna punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0