Svenska A

Nu har jag börjat med Svenska A igen. Ska vara klar med första inlämningsuppgiften på Fredag vilket innebär att jag måste skriva en Novell om en av de sju dödssynderna och ett personligt brev till läraren. Gillar inte den där novellen, har slut på ideér för tillfället. Kom gärna med förslag!

Funderar på att gå och lägga mig och kolla på film men Christian sitter och pratar med folk på skype så jag vet inte om det ens är lönt. Kanske läser i svenskaboken i stället, det brukar jag bli trött av. Måste till biblioteket och låna "Ett Ufo gör entré". Det var typ den enda boken i romanlistan jag fann intressant. Pallar inte med "Ett öga rött", hatar språket i den. Det är invandrarsvenska och jag tål det inte i skrift.

Ett utdrag ur helvetesboken: "Jag bara stirrade utan svar och fast Alex ville visa hårda ytan man såg han knäcktes. Varför jag ska respektera någon som när det blir tyst måste ta i med hela ansiktet för att blinka?"

Var egentligen tvungen att läsa den boken på Bild och Form men jag klarade fan inte av det, fattade inte vad de menade. Nej, nu ska jag lämna invandrarsvenskaproblemen åt Sverige Demokraterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0