Inte idag

Idag så finner jag det ytterst svårt att skratta åt eländet. Sociala frågade mig "Knarkar du?" men de trodde inte på mitt svar så imorse var jag och kissade i en jävla burk framför en annan människa. Självklart så visade sig det att jag inte knarkar alls vilket sociala ska få upptryckt i ansiktet. Skulle egentligen ha skickat med själva urinet men det kändes lite för drygt. 

Sedan var jag på Arbetsförnedringen. Han ifrågasatte om jag bara ville ha aktivitetsersättningen för att få pengarna. Jag sa att jag självklart vill ha ett jobb men att jag faktiskt måste kunna försörja mig själv vilket jag inte kan göra nu. Han sa "Jag vill inte verka kall men vi har ingenting med försörjning att göra." I mina öron lät det som "Jag vill inte vara otrevlig men vi skiter i om du har någonstans att bo. Något att äta. Kläder på kroppen." Så nu gissar jag på att jag får vänta i 3 månader till med att få ersättning.

Den 3 Mars har jag trepart med Aktivator och Sociala. Det kommer inte att bli tal om några drägliga summor pengar där heller. Jag får inget bostadsbidrag heller eftersom min "sambo" tjänar för mycket pengar. Om båda får 3917 kronor i månaden så är vi inte berättigad bostadsbidrag. Jag får 3700 kr. Om det skulle vara någon krona mindre så skulle vi få ca 200 kronor i bostadsbidrag men Adam tjänar för "mycket".

Vi är tydligen inte två separata personer, vi är en jag och Adam. Som ett gammalt gift par som delar på allt. 

Snart ska jag till praktiken också. Jag tjänar ingenting på det ännu men jag har åtminstone något annat att tänka på i några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0