Trötta funderingar

Klockan är fur fasun 05:09 och här sitter jag och väntar på att tvätten ska torka lite i torkskåpet. Jag vet att vi bara hade kunnat tagit upp all tvätt och hängt upp det men det kändes som en bättre idé av någon anledning med torkskåp och torktumlare. Rätt så idiotiskt faktiskt.


Vart för övrigt illamående som jag alltid brukar bli om jag är vaken för länge. Så jag tog en tripp till kylskåpet innan det vart värre och tog mig en skvätt lasagne som förövrigt var awesome. I vanlig "Hej jag heter Kenna och varit vaken för länge så jag vill experimentera" anda så smällde jag på med fårost och citron efter att lasagnen och fårosten åkt karusell på glasfatet i micron. Det var faktiskt gott det också. Jag måste dock googla varför fårost inte smälter.


Varför kan inte jag laga mat undrar jag mig för det mesta. Allt är godare då någon annan tillagar det. Jag kommer tex aldrig att lyckas med Johannas pasta al limone så som hon gör eller med Mammas champinjonpaj. Mamma gillar förövrigt inte ens champinjoner vilket titt som tätt får mig att fundera varför hon gör champinjonpaj och varför hon alltid glömmer att be pizzagubbarna ta bort champinjonerna ur sin svenska sallad när hon väl bestämmer sig för att "unna sig."


Ja, funderingar i natten brukar vara återkommande. Ska dock försöka att vända tillbaks dygnet så snart som möjligt. Det är skönt att vakna i tid och vara trött på kvällen. Nu är klockan 05:21. Har jag suttit så länge med bara det här inlägget? Klart jag har om jag säger det men ändå. Känns kortare, går väl snabbare att tänka än att skriva antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0