Förstöraren

För andra gången på omloppet av 2 månader blev jag frågad "Knarkar du?" av min socialsekreterare. När det känns som att allt är värdelöst, man har inga pengar och snart ingenstans att bo, ska man gå och börja knarka då? Med vilka pengar? Jag tror även att man måste ha ett väldigt instabilt psyke, mitt är inte på topp men inte fan skulle jag lägga pengar på knark istället för på mat.
Det kändes även som att hon kallade mig fet i smyg när hon sa "Du kan säkert bo hos din Mamma, jag tror inte att hon vägrar släppa in dig. Då får du säkert bra sömnrytm och bättre mat." Påstår hon att jag inte kan laga mat och att jag bara äter pizza? Hur ska jag ha råd med pizza? Vi hade nästan 2 kilo köttfärs i frysen. Jag köpte tomater på burk, selleri, ingefära, potatis och buljong och gjorde både soppa och köttfärssås då vi råkade ha en skvätt grädde kvar i kylen.
Jag kan lägga mig i tid om jag vill, jag somnar bara inte när jag vill. Jag har för mycket att tänka på. Jag har pengar att tänka på. Jag skyller allt på mig själv att jag inte har några. Jag var dum, jag trodde att jag skulle klara av att gå kvar på projektet. Jag trodde att jag skulle få de där 12 000 i månaden. Jag vågar inte säga det till Mamma eller Pappa. Pappa kommer att bli arg och Mamma kommer att bli besviken.
Jag förstår inte varför jag förstör allt.
För andra gången på omloppet av 2 månader blev jag frågad "Knarkar du?" av min socialsekreterare. När det känns som att allt är värdelöst, man har inga pengar och snart ingenstans att bo, ska man gå och börja knarka då? Med vilka pengar? Jag tror även att man måste ha ett väldigt instabilt psyke, mitt är inte på topp men inte fan skulle jag lägga pengar på knark istället för på mat. Det är ju bara att kolla på min kroppsbyggnad så förstår man.


Det kändes även som att hon kallade mig fet i smyg när hon sa "Du kan säkert bo hos din Mamma, jag tror inte att hon vägrar släppa in dig. Då får du säkert bra sömnrytm och bättre mat." Påstår hon att jag inte kan laga mat och att jag bara äter pizza? Hur ska jag ha råd med pizza? Vi hade nästan 2 kilo köttfärs i frysen. Jag köpte tomater på burk, selleri, ingefära, potatis och buljong och gjorde både soppa och köttfärssås då vi råkade ha en skvätt grädde kvar i kylen.


Jag kan lägga mig i tid om jag vill, jag somnar bara inte när jag vill. Jag har för mycket att tänka på. Jag har pengar att tänka på. Jag skyller allt på mig själv att jag inte har några. Jag var dum, jag trodde att jag skulle klara av att gå kvar på projektet. Jag trodde att jag skulle få de där 12 000 i månaden. Jag vågar inte säga det till Mamma eller Pappa. Pappa kommer att bli arg och Mamma kommer att bli besviken.
Jag förstår inte varför jag förstör allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0