Sett klart dokumentären

Nu har jag sett halva dokumentären. Och att det förmodligen är jobbigt för henne, men det känns ändå inte som att det är något speciellt med henne. En tjej som pundar, skär sig, har psykiska problem och skriver om det. Det som stör mig är att det är en massa tjejer som skickar mail till henne och säger att de vill vara som henne och att de ska ta livet av sig om hon inte svarar på hennes mail. Det stör mig även att bup/soc/ungdomsmottagningen/unga vuxna verkar vara lika sega överallt då det gäller saker och ting.


Men det jag tänker på mest just nu är att jag vill skaffa en lägenhet och börja på folkhögskolan i en annan stad. Vilket inte har något att göra med dokumentären men det är nästan allt jag kan tänka på. Och på att jag inte kan bestämma mig för om Berny mullig eller smal. Nu ska jag se nästa halva. Föressten när jag ändå kommer ihåg det så blir jag förbannad hur de håller i katterna. Det ser ut att vara jobbigt för dem.
 

Jag gör så här istället, jag skriver under filmens gång och pausar om jag vill skriva ner något, För nu har hon nyss dragit i sig en lina tjack eller kokain och jag vill att hon ska ta bort tallrikshelvetet från bordet så att inte katterna slickar på det.


ÅHHH, nu åker hon tåg och det liknar Västgötatrafiken. Nu vart jag ännu mer sugen på att åka till Skänninge och bosätta mig där ett tag. Och jag är fortfarande irriterad över hur de sköter detta med behandlingar och allt. Dokumentären borde nästan handla helt om det istället.

JAHA! Nu får hon åka hem igen samma dag från behandlingshemmet utan förklaring! Fan vad förbannad jag blir!

Jasså, hon hade blivit våldtagen också. Då var det ju inte bara det där "tycka synd om mig kreaturet" Men ändå, det finns så många andra.


Aja, nu har jag sett klart dokumentären. Jag kommer förmodligen inte att läsa boken eftersom jag tycker att det är lite väl fjantigt med "änglar, demoner som skriker och blaha blaha" Men det är ju kanske så hon känner det. Men jaja, nu ska jag nog kolla runt lite på vad som hänt på bilddagboken och MissBimbo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0