Lagomt är sämst

Varför nöjer sig alla karlar med Miss Lagom för? Fula brudar med blåa sportjackor och ansikten man glömmer bort efter en halvtimme. Hur kan man nöja sig med att bara nöja sig med det sämsta man kan ha, en miss lagom. Varför får jag aldrig känna mig älskad? Jag är bara ett objekt när jag inte vill vara ett objekt. Ibland är det trevligt att vara ett objekt, om man inte känner så starkt för karlarna. Men när man börjar komma folk in för nära på livet så kastar de ut en, i alla fall om man börjar gilla dem. Nej, då ska de stadga sig med Miss Lagom och kasta ut en ur sitt liv.

Det värsta av allt måste ändå vara att få ett sms där det står: Låt oss vara! Ordet oss är så jävla lagomt. Palla nöja sig med lagomt när man kan få så mycket bättre. Ordet lagom borde inte existera, som Marylin Manson skriver i sin självbiografi (på ett ungefär)

Han: Men om jag drar en lina nu, fast jag behöver ju faktiskt inte ens den första. Men om man tar en så måste man ju faktiskt ha den andra, tredje ecetera. (snortljud)

Detta handlar ju inte om droger, men visdomsord från Brian Warner i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0