Gud tar liv, Gud ger liv?

Somnade ca 21:00 igår. Jag klev upp ca 4:45, kunde inte somna om heller. Jag hade fått 6 nya meddelanden på mobilen, älskar att vakna och ha massa sms. Speciellt om personen i fråga inte vill något speciellt. Jag har nyss öppnat Ottos öga, han kan inte ens göra det själv stackarn... och så har jag droppat i ögondroppe. Jag ska nog droppa i den som är smärtstillande lite senare så att den kanske håller sig länge. Det är synd att han inte kan säga till då han får ont, isåfall hade jag kunnat gett han den då.



Det är givande att försöka hjälpa djur, speciellt sådana som Otto som är snälla och sitter still trots att det säkert gör jätteont. På tal om djur... jag körde över en tangoxe igår. Han satt mitt på vägen, så jag tänkte att han antingen flyttar sig eller så åker han mellan däcken och skadas inte, men nej... han lyckades komma under däcken och dog. Jag får hoppas att det är ett tecken, typ Gud tar liv, Gud ger liv. Han kan ge liv åt Ottos öga. Jag tror faktiskt att fler älskar Otto än den där tagloxen. Inget illa menat mot fågeln. Men jag beklagar ändå att jag hade ihjäl den, jag känner mig hemsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0