Varför jag inte tänker rösta på moderaterna

Jag fick valsedlar hem från Moderaterna, fuck you tänkte jag och öppnade. För det första så gör de hockeyreferenser eftersom alla i Timrå tydligen är så jävla intresserade. Offensiva Timrås största seger bla bla bla! Oj, så spännande! Nåväl, tänker att "Ja, eftersom en viss person jag älskar och som är smart tänker rösta på M så måste jag ju läsa varför de vill att jag ska rösta på dem." Jag måste säga att min kompis har bättre argument än detta lilla häfte. 

De försöker att få Timrå att verka som en fruktansvärd liten stad där det är långt till allt, tågen bullrar utav helvete och ja, sedan var det inte så mycket mer. Men det jag funderar som fan är varför Moderaterna ens tillät att stationen skulle göras fin när de styrde landet? De kommer på jävligt mycket som är fel med samhället nu när det är val som de inte fixade då de styrde.

När man ska välja landstingsfullmäktige då, vilka människor är det då man kan välja mellan? Jo, läkare, ekonomer, piloter, företagare m.m. Nästan enbart högavlönade förutom några lärare och typ två studerande som förmodligen ska bli högavlönade i framtiden. Det är fan inget fel på att tjäna pengar men hur har de tänkt att de ska få med arbetarklassen som inte ens kan ta ut en semesterdag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0