Meningar

Allmänt (Kärlek, skola, förädrar, vänner m.m):

Meningen "Vi måste prata" måste vara den värsta som finns. Ingen berättar någonsin något trevligt, givande eller intressant efter att den meningen har yttrats. Det är bara att vänta på att käftsmällen ska komma. Inget gott har någonsin sagts efter meningen "Vi måste prata" så det är alltid bra att förvänta sig det värsta.

Hos läkaren eller veterinären:

Meningen "Sätt dig ner" kommer nog alltid att betyda samma sak som meningen "Vi gjorde allt vi kunde". Måste de ens säga "Vi gjorde allt vi kunde"? De är läkare eller veterinärer. Det är deras jobb att göra allt de kan. 

Kärlek:

Meningen "Jag älskar dig" kan betyda allt. Det kan betyda allt från "Jag vill leva med dig hela mitt liv" eller "Jag säger det så att jag får ligga med dig". Det kan också för vissa vara en svår mening att yttra men för andra på tok för lätt att yttra. Man älskar inte någon på riktigt förens man sett dess värsta sida och psykiska missbildningar.

Kommentarer
Postat av: Nune

Sant, så sant! Jag hatar "vi måste prata"

2011-01-30 @ 22:40:12
URL: http://negativecreep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0