Pengar



10 tecken på att pengar är allt!



1. Jag och min lägenhetskamrat har "bråkat" om vem som köpte toalettpapper sist.

2. Jag har gömt mitt toapapper eftersom han inte hade köpt.

3. Vi bråkade om 5 stycken franskamackor vardera 2 av dem var kanter!

4. Det infrias en hotfull stämning när någon av oss har god mat hemma.

5. All mat som kan gömmas göms på våra rum.

6. Ingen har matlåda till projektet.

7. Skrik och gnäll om att man inte har pengar förekommer dagligen.

8. Vi ligger nu efter med hyran pga mig och min människa på soc.

9. Jag går hem till Mamma på lunchen och tigger mat.

10. Det går inte att unna sig själv någonting längre utan att känna skuldkänslor.

Låt mig påpeka vad toalettpapper och franskamackor kostar! Mackor: ca 12 kr. Toalettpapper Euroshopper: 13 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0