Skitdag

Igår blev jag sur, självklart. Får aldrig vara glad en hel dag eftersom någonting alltid kommer i vägen. Igår var det en viss karls fel. Är fortfarande arg, med en jävligt bra anledning också. Sisters and bro's before imbicills and hoes så att säga.
Drömmen om ett anständigt liv blektes bort ännu mer imorse då jag kollade mitt konto. 3790 kronor har jag fått av sociala. Kan tyckas om en anständig summa pengar, om man skulle bott hemma eller i Uganda vill säga. Jag har för närvarande 324 kronor kvar pga diverse räkningar så som hyran och mobilabbonemang, inget mer.

Sitter just nu och avslutar abbonemanget. Jag får väl tanka på med 100 kronor i månaden i stället och inte sms:a. Det känns som att det aldrig kommer att bli bra igen. Jag kommer aldrig att med bra samvete gå och köpa det där nya paret skor som jag vill ha och verkligen behöver. Just nu vandrar jag runt i anno 2002 Nike skor. Tur att det är bra kvalité i alla fall... 

Jag känner mig som den där tjejen man tittar på och tänker "Usch! Hur fan kan man bara ha två par byxor?!" eller "Hade hon skaffat sig en utbildning så hade hon kanske haft pengar!" eller det jobbigaste av allt "Det syns ju att hon har råd med mat i alla fall! Haha! FETTO!"

Till råga på allt så är Adam magsjuk. Han tycks lida av kronisk blandsjukdom, det är alltid något som är fel på honom. Det var bestämt att Johanna och Muffle skulle komma till mig ikväll. Nu funderar jag på om vi ska bestämma att vara hos någon annan eller om de skulle kunna samspela med Christian och Boris hemma hos Christian. De har hyfs nog att låta oss sitta och prata i fred trots att det är 1 rum och kök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0